Am avut onoarea de a sta de vorbă cu Ciprian Petrescu, expert contabil, care ne-a vorbit despre începuturile carierei sale și despre domeniul contabilității, dar și despre cele mai importante momente din carieră și cum ar arăta relația ideală dintre contabil și client. Haideți să urmărim acest interviu!
1. Ce v-a atras la contabilitate, ce factori v-au determinat să alegeți această carieră? Când ați decis că doriți să deveniți contabil?
Faptul că mi-am început cariera de jurist în sep. 2001 într- o firmă de contabilitate și era necesar să înțeleg mecanismele prestării serviciilor clienților din portofoliul firmei.
2. Cum a început și în ce stadiu se află acum afacerea dumneavoastră?
În 2004 am decis să încep studiile la facultatea de științe economice; apoi, în 2012, am început stagiul la ceccar, finalizând în 2016. ulterior, m-am șnregistrat fiscal ca prestator de servicii independent – expert contabil.
3. Aveți un domeniu preferat? Pe ce arie a contabilității v-ați specializat?
Domeniile preferate sunt prestările de servicii, construcțiile, comerțul cu ridicata, fabricarea și prelucrarea diverselor bunuri materiale, dezvoltarea imobiliară, activitățile de spectacol, asociațiile non-profit. altă specializare ar fi societățile aflate în reorganizare judiciară, insolvență generală, dizolvare și faliment.
4. Care au fost cele mai importante momente în cariera dumneavoastră?
Faptul că am reușit să dau o notă aparte prestării serviciilor de contabilitate, având background-ul acumultat ca jurist în perioada anterioară.
5. Cum vă amintiți de perioada inițială a afacerii? A fost o perioadă ușoară sau grea, ce dificultăți ați întâlnit?
A fost o perioadă în care lucrurile au început să evolueze în bine, deoarece economia funcționa destul de bine în timișoara.
după, în 2009, au venit momente când micile afaceri se închideau la orc datorită impozitului forfetar, crescând cererile de înființare de pfa
6. De ce sunteți cel mai mândru/ă până în clipa de față?
Faptul că am reușit să coordonez un birou de contabilitate cu 110 de entități în portofoliu, ajutat de trei colegi.
7. Cum țineți legătura cu clienții? Cât de importantă este relația personală cu fiecare client în parte?
Legătura se ține prin orice mijloc de comunicare agreat contractual (reuniuni lunare, e-mail, telefonic, social-media)
relația personală este importantă deoarece trebuie menținută prin politicile gdpr confidențialitatea client-prestator.
8. Ce credeți, se poate vorbi despre relația contabil-client ca despre un parteneriat? Cum a decurs acest lucru în cazul dumneavoastră?
A decurs foarte bine, fiind vorba de un parteneriat în care încrederea totală referitoare la activitatea firmei predomina în relația de afaceri client-prestator.
9. Cum ați descrie relația ideală contabil-client?
Respectarea termenului de predare a documentelor justificative de către client prestatorului, la fiecare început de lună, urmată de comunicarea oricăror date relevante pentru prelucrarea și înregistrarea în contabilitate.
10. Cum a fost afectată afacerea dumneavoastră de situația actuală?
Afacerea a fost afectată prin prisma volumului scăzut de documente, urmată de o renegociere a condițiilor contractuale în ceea ce privește modul de desfășurare a relațiilor (documente trimise prin metode de comunicare la distanță).
11. Care este provocarea cea mai mare din anul aceasta?
Să reusim să menținem clienții mulțumiți și să îi determinăm să înțeleagă că în luarea bunelor decizii manageriale, acestea din urmă au ca temei o informație contabilă și financiară corectă.
12. Ce sfaturi aveți pentru ceilalți antreprenori? Cum pot supraviețui ei această perioadă?
Să încerce să întreprindă afaceri non-contact în care predomină comunicarea digitală.
13. Ce sfaturi ați da tinerilor care doresc să devină contabili? Care ar fi primul pas pentru ei?
Primul pas ar fi să învețe digitalizarea serviciilor mult mai bine și mai rapid decât generațiile anterioare, deoarece va fi predominantă în relațiile de afaceri.
14. Ce vă inspiră în viața de zi cu zi și în ce găsiți motivația necesară să continuați?
Faptul că am de învățat zi de zi, exercitând această profesie, întâlnind situații diferite la fiecare client, mă motivează să găsesc soluții financiar contabile în acord cu legislația fiscală, în continuă schimbare.