Interviu cu Ciprian Petrescu, expert contabil.

Am avut onoarea de a sta de vorbă cu Ciprian Petrescu, expert contabil, care ne-a vorbit despre începuturile carierei sale și despre domeniul contabilității, dar și despre cele mai importante momente din carieră și cum ar arăta relația ideală dintre contabil și client. Haideți să urmărim acest interviu!


 1. Ce v-a atras la contabilitate, ce factori v-au determinat să alegeți această carieră? Când ați decis că doriți să deveniți contabil?

     Faptul că mi-am început cariera de jurist în sep. 2001 într- o firmă de contabilitate și era necesar să înțeleg mecanismele prestării  serviciilor clienților din portofoliul firmei.

2. Cum a început și în ce stadiu se află acum afacerea dumneavoastră?

      În 2004 am decis să încep studiile la facultatea de științe economice; apoi, în 2012, am început stagiul la ceccar, finalizând în 2016. ulterior, m-am șnregistrat fiscal ca prestator de servicii independent – expert contabil.

3. Aveți un domeniu preferat? Pe ce arie a contabilității v-ați specializat?

      Domeniile preferate sunt prestările de servicii, construcțiile, comerțul cu ridicata, fabricarea și prelucrarea diverselor bunuri materiale, dezvoltarea imobiliară, activitățile de spectacol, asociațiile non-profit. altă specializare ar fi societățile aflate în reorganizare judiciară, insolvență generală, dizolvare și faliment.

4. Care au fost cele mai importante momente în cariera dumneavoastră?

       Faptul că am reușit să dau o notă aparte prestării  serviciilor de contabilitate, având background-ul acumultat ca jurist în perioada anterioară.

5. Cum vă amintiți de perioada inițială a afacerii? A fost o perioadă ușoară sau grea, ce dificultăți ați întâlnit?

      A fost o perioadă în care lucrurile au început să evolueze în bine, deoarece economia funcționa destul de bine în timișoara.

după, în 2009, au venit momente când micile afaceri se închideau la orc datorită impozitului forfetar, crescând cererile de înființare de pfa

6. De ce sunteți cel mai mândru/ă până în clipa de față?

     Faptul că am reușit să coordonez un birou de contabilitate cu 110 de entități în portofoliu, ajutat de trei colegi.

7. Cum țineți legătura cu clienții? Cât de importantă este relația personală cu fiecare client în parte?

     Legătura se ține prin orice mijloc de comunicare agreat contractual (reuniuni lunare, e-mail, telefonic, social-media)

relația personală este importantă deoarece trebuie menținută prin politicile gdpr confidențialitatea client-prestator.

8. Ce credeți, se poate vorbi despre relația contabil-client ca despre un parteneriat? Cum a decurs acest lucru în cazul dumneavoastră?

    A decurs foarte bine, fiind vorba de un parteneriat în care încrederea totală referitoare la activitatea firmei predomina în relația de afaceri client-prestator.

9. Cum ați descrie relația ideală contabil-client?

     Respectarea termenului de predare a documentelor justificative de către client prestatorului, la fiecare început de lună, urmată de comunicarea oricăror date relevante pentru prelucrarea și înregistrarea în contabilitate.

10. Cum a fost afectată afacerea dumneavoastră de situația actuală?

      Afacerea a fost afectată prin prisma volumului scăzut de documente, urmată de o renegociere a condițiilor contractuale în ceea ce privește modul de desfășurare a relațiilor (documente trimise prin metode de comunicare la distanță).

11. Care este provocarea cea mai mare din anul aceasta?

     Să reusim să menținem clienții mulțumiți și să îi determinăm să înțeleagă că în luarea bunelor decizii manageriale, acestea din urmă au ca temei o informație contabilă și financiară corectă.

12. Ce sfaturi aveți pentru ceilalți antreprenori? Cum pot supraviețui ei această perioadă?

    Să încerce să întreprindă afaceri non-contact în care predomină comunicarea digitală.

13. Ce sfaturi ați da tinerilor care doresc să devină contabili? Care ar fi primul pas pentru ei?

    Primul pas ar fi să învețe digitalizarea serviciilor mult mai bine și mai rapid decât generațiile anterioare, deoarece va fi predominantă în relațiile de afaceri.

14. Ce vă inspiră în viața de zi cu zi și în ce găsiți motivația necesară să continuați?

     Faptul că am de învățat zi de zi, exercitând această profesie, întâlnind situații diferite la fiecare client, mă motivează să găsesc soluții financiar contabile în acord cu legislația fiscală, în continuă schimbare.

Caută contabil

Citește ultimele articole publicate

Calendarul sărbătorilor legale în 2021.
05.01.2021
Sărbătorile legale în România sunt zilele declarate prin lege ca fiind nelucrătoare, altele decât zilele de weekend.
Interviu cu 	Oana Alexandru
26.11.2020
Iată un nou interviu, de data aceasta am avut onoarea să stăm de vorbă în mod virtual cu Oana Alexandru , care ne vorbește despre începutul carierei sale, despre domeniul contabilității și despre munca ambițioasă care a adus-o unde și-a propus! Haideți să o urmărim!
Află cum te ajută tehnologia la automatizarea verificărilor contabile
12.11.2020
Rapoartele contabile corecte și verificate sunt o prioritate pentru orice contabil sau firmă de contabilitate care iși dorește să ofere servicii de calitate, insă din cauza schimbarilor legislative continue și a birocrației excesive, timpul dedicat verificărilor este din ce in ce mai redus. Astfel crește riscul de a avea rapoarte contabile eronate, de a transmite infomații gresite către autoritațile statului și implicit de a avea clienți nemulțumiți.

Întrebări frecvente

Platforma noastră se adresează antreprenorilor care își caută un contabil și totodată și contabililor care își caută potențiali clienți, antreprenori.
Platforma noastră se adresează antreprenorilor care își caută un contabil, iar aici îl pot găsi după ce primesc multiple oferte de preț de la contabilii membri TopContabil, la solicitarea lor.
Platforma noastră se adresează totodată și contabililor care își caută potențiali clienți, ca antreprenori. Contabilii care se înregistrează pe platforma Topcontabil pot vedea cererile de ofertă detaliate ale potențialelor clienți.
eu-logos
speed-logo
Proiect finanțat din
Fondul Social European
prin Programul Operațional Capital Uman
(POCU 2014-2020)