Interviu cu Simona Rus de la Better Finance SRL

Iată un nou interviu, de data aceasta am avut onoarea să stăm de vorbă în mod virtual cu Simona Rus, care ne vorbește despre începutul carierei sale, despre domeniul contabilității și despre munca ambițioasă care a adus-o unde și-a propus! Haideți să o urmărim!


1. Ce v-a atras la contabilitate, ce factori v-au determinat să alegeți această carieră? Când ați decis că doriți să deveniți contabil?

      Nu știu  exact ce anume m-a atras la contabilitate, dar știu  sigur că din clasele gimnaziale, când se punea problema alegerii liceului și a viitoarei cariere, am fost foarte atrasă de domeniul economic. Nimic nu m-a putut ”deturna” de pe drumul de a urma Facultatea de Științe Economice din Cluj, nici chiar insistențele părinților care doreau să mă vadă medic sau avocat.

2. Cum a început și în ce stadiu se află acum afacerea dumneavoastră? 

     Sunt încă  la început de drum în rolul de antreprenor. Experiența profesională acumulată în 15 ani de când profesez a fost dobândită ca angajat în roluri de contabil în diferite organizații și de manager financiar al unei multinaționale, în ultimii 8 ani. Nevoia de independență și flexibilitate m-a determinat să continui cariera pe cont propriu, iar rolul de antreprenor este cel pe care mi l-am asumat anul trecut. Am planuri mărețe de dezvoltare a business-ului în domeniul contabil, corelate cumva și cu schimbările rapide ce au acum loc în multe domenii, în privința digitalizării, tehnologizării.

3. Aveți un domeniu preferat? Pe ce domeniu al contabilității v-ați specializat?

     Toate domeniile din sfera economică mi se par interesante și, de câte ori mă lovesc de o speță nouă, îmi place să analizez cu atenție și să încerc să găsesc soluția optimă. Partea de analiză financiară și de planificare bugetară aș putea spune că m-a atras în mod deosebit. Dar și managementul performanței și optimizarea proceselor de business sunt acum în aria mea de interes.

4. Care au fost cele mai importante momente în cariera dumneavoastră?

     Unul din momentele importante a fost cu siguranță debutul meu ca manager financiar al unei corporații și provocările de care m-am lovit la început de drum. Apoi momentul în care am decis că vreau să profesez în continuare ca expert contabil independent.

5. Cum vă amintiți de perioada inițială a afacerii? A fost o perioadă ușoară sau grea, ce dificultăți ați întâlnit?

   Orice început este greu. E greu la fiecare schimbare a locului de muncă, sau la asumarea unui alt rol. La fel și când începi o afacere. Este un fapt asumat atunci când decizi să faci acest pas. Important e să nu renunți chiar de la început și dacă te lovești de multe piedici, să ai încredere în tine și să-i acorzi o perioadă „de grație” afacerii tale, ca să se dezvolte. Abia apoi să începi să urmărești rezultatele și să-ți stabilești obiectivele mai sus. Dificultatea cea mai mare la începutul oricărui business e că nu te știe lumea, nu știe cine ești, cu ce te ocupi. Promovarea e foarte importantă. Abia după ani buni încep clienții să vină singuri. Recomandarea altor clienți e de asemenea foarte importantă.

6. De ce sunteți cel mai mândru/ă până în clipa de față? 

   Tocmai de aceasta decizie sunt mândră, de a merge pe cont propriu și de a deschide un business în domeniul financiar-contabil. Consider că am ajuns la maturitatea profesională necesară pentru a face acest lucru.

7. Cum țineți legătura cu clienții? Cât de importantă este relația personală cu fiecare client în parte?

    Legătura cu clienții o ții zilnic, prin activitatea pe care o faci, nu ai cum altfel. E important să fii mereu în contact cu ei, să te simtă aproape atunci când au nevoie de tine. Să-i vizitezi cât de des. Deși tehnologia e foarte utilă în majoritatea cazurilor, nu va putea egala o întâlnire față în față, niciodată.

8. Ce credeți, se poate vorbi despre relația contabil-client ca despre un parteneriat? Cum a decurs acest lucru în cazul dumneavoastră?

    Cu siguranță, asta îmi și doresc, să construiesc parteneriate, nu mă interesează să găsesc doar clienți. Vreau ca munca mea să aibă un impact în rezultatele companiilor cu care lucrez, să-i susțin în activitatea lor, punându-mi în aplicare cele mai bune cunoștințe dobândite până acum, iar dacă e ceva ce nu știu, cu siguranță unul dintre colaboratorii mei ne va susține. De aceea merg pe principiul parteneriatelor, inclusiv cu furnizorii. Cred în puterea echipelor, atunci când mai mulți își concentrează forțele, nu ai cum să nu reușești în ceea ce îți propui să faci. Nu poți construi ceva măreț de unul singur.

9. Cum ați descrie relația ideală contabil-client? 

    O relație bazată pe încredere și respect reciproc, în primul rând. Apoi e important să știi clar care este misiunea ta, obiectivul care ți-l asumi, și care sunt rezultatele așteptate de client. Aceste lucruri trebuie definite de la începutul relației. Mai apoi să fii atent la nevoile clientului și să vii în întâmpinarea lor. Doar clădind un parteneriat cu el, poți face aceste lucruri să funcționeze și să ai o relație de lungă durată.

10. Cum a fost afectată afacerea dumneavoastră de situația actuală? 

    Perioada actuală a coincis cumva cu perioada de început a business-ului meu. Cu siguranță, am fost nevoită să amân unele proiecte și am deschis biroul de servicii contabile mai târziu decât mi-am propus.

11. Care este provocarea cea mai mare din anul aceasta? 

    Cea mai mare provocare de anul acesta va fi să obțin finanțarea de care am nevoie pentru dezvoltarea business-ului.

12. Ce sfaturi aveți pentru ceilalți antreprenori? Cum pot supraviețui ei în această perioadă? 

    Reziliență și adaptabilitate cred că sunt cuvintele cheie în aceste zile. Bineînțeles că nu strică să ai niște rezerve bine puse de o parte pentru astfel de situații sau niște ași în mânecă pe care să-i scoți acum. De luat aminte pentru situațiile viitoare de criză care pot apărea.

13. Ce sfaturi ați da tinerilor care doresc să devină contabili? Care ar fi primul pas pentru ei? 

     Nu e o meserie anostă, așa cum consideră unii. Ai parte de multe provocări și schimbări în legislație, care nu te lasă să te plictisești și îți dau posibilitatea în permanență să te dezvolți, să devii mai bun. Primul pas ar fi să urmeze o pregătire profesională în domeniu, apoi să se alăture profesioniștilor contabili sub cupola CECCAR sau a altor organisme în domeniu. Mai apoi depinde de ei cât vor munci ca să ajungă unde vor. Clar că fără multă muncă și pasiune pentru ceea ce faci, nu ai cum să reușești nici într-un domeniu. Și să fie pregătiți să studieze în continuare toată viața. În meseria de contabil e important să fii mereu informat, studiul nu se termină odată cu absolvirea facultății.

14. Ce vă inspiră în viața de zi cu zi și în ce găsiți motivația necesară să continuați? 

     Mă inspiră foarte mult oamenii pe care îi întâlnesc, cei din jurul meu, familia, dar și meseria pe care am ales-o. Fiecare zi în care îmi vine o idee nouă sau reușesc să obțin ceea ce mi-am propus sau pur și simplu găsesc soluția la problema cu care mă confrunt, consider că este o zi reușită. Rezultatele obținute, satisfacția muncii sunt cele care mă fac să merg mai departe.

Caută contabil

Citește ultimele articole publicate

Calendarul sărbătorilor legale în 2021.
05.01.2021
Sărbătorile legale în România sunt zilele declarate prin lege ca fiind nelucrătoare, altele decât zilele de weekend.
Interviu cu 	Oana Alexandru
26.11.2020
Iată un nou interviu, de data aceasta am avut onoarea să stăm de vorbă în mod virtual cu Oana Alexandru , care ne vorbește despre începutul carierei sale, despre domeniul contabilității și despre munca ambițioasă care a adus-o unde și-a propus! Haideți să o urmărim!
Află cum te ajută tehnologia la automatizarea verificărilor contabile
12.11.2020
Rapoartele contabile corecte și verificate sunt o prioritate pentru orice contabil sau firmă de contabilitate care iși dorește să ofere servicii de calitate, insă din cauza schimbarilor legislative continue și a birocrației excesive, timpul dedicat verificărilor este din ce in ce mai redus. Astfel crește riscul de a avea rapoarte contabile eronate, de a transmite infomații gresite către autoritațile statului și implicit de a avea clienți nemulțumiți.

Întrebări frecvente

Platforma noastră se adresează antreprenorilor care își caută un contabil și totodată și contabililor care își caută potențiali clienți, antreprenori.
Platforma noastră se adresează antreprenorilor care își caută un contabil, iar aici îl pot găsi după ce primesc multiple oferte de preț de la contabilii membri TopContabil, la solicitarea lor.
Platforma noastră se adresează totodată și contabililor care își caută potențiali clienți, ca antreprenori. Contabilii care se înregistrează pe platforma Topcontabil pot vedea cererile de ofertă detaliate ale potențialelor clienți.
eu-logos
speed-logo
Proiect finanțat din
Fondul Social European
prin Programul Operațional Capital Uman
(POCU 2014-2020)